Partner serwisu
Drogi i autostrady

Wiceprezes AWSA: Elektroniczny pobór opłat to perspektywa dwóch lat

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Wiceprezes AWSA: Elektroniczny pobór opłat to perspektywa dwóch lat
fot. AWSA
Na polskich autostradach funkcjonuje kilka systemów poboru opłat – jeden na autostradach publicznych i kilka na koncesjonowanych. Zdaniem Andrzeja Lewandowicza, wiceprezesa Autostrady Wielkopolskiej, kwestie techniczne połączenia wszystkich systemów w jeden są najłatwiejsze do wykonania. Najtrudniej będzie dopiąć kwestie prawne i administracyjne, które należy wyjaśnić na samym początku.

Dwa lata przygotowań do wdrożenia nowego systemu

Podczas debaty „Czy problem korków na polskich autostradach można rozwiązać”, zorganizowanej przez Stowarzyszenie „Inicjatywa dla Infrastruktury” i portal „RynekInfrastruktury.pl” wiceprezes AWSA podkreślał, że tymi sprawami nie da się zająć równocześnie. – Wszyscy nasi dotychczasowi konsultanci, którzy nam doradzali w kwestii montażu systemu ETC na autostradzie mówili, że należy poświęcić rok na załatwienie wszystkich spraw formalnych. Następny rok potrwa montaż systemu, jego zharmonizowanie. Jeżeli w ogóle mówimy o systemie elektronicznym, to musimy przewidzieć perspektywę 1,5-2 lat – oznajmił wiceprezes Lewandowicz.

Co więcej, strona publiczna musiałaby zaakceptować trzy złote reguły dyrektywy unijnej, których chcą przestrzegać koncesjonariusze: jedna umowa, jedno OBU (urządzenie pokładowe) i jedna faktura. Zdaniem Andrzeja Lewandowicza inny system elektronicznego poboru opłat nie wchodzi w grę. – Jeżeli nie zmieni się stosunek do rozwiązań, które mają implementować prawo europejskie, będzie bardzo trudno nakłonić koncesjonariuszy na stosowanie elektronicznego poboru opłat – dodał.

Zbyt optymistyczne podejście rządzących

Wiceprezes Autostrady Wielkopolskiej przyznał w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, że sceptycznie podchodzi do szumnych deklaracji strony rządowej, która deklarowała jeszcze niedawno szybkie wprowadzenie nowego systemu poboru opłat. – Na stworzenie jednolitego systemu potrzeba kilku lat, nie będzie to szybko załatwione, a na pewno nie będzie to system free flow. W przyszłości zapewne tak, ale musimy przejść poszczególne stadia. Zapowiedzi Elżbiety Bieńkowskiej były na wyrost.

Andrzej Lewandowicz powiedział, że koncesjonariusze muszą być przygotowani na różne warianty rozwoju sytuacji, również na taki zakładający rozbudowę manualnego systemu poboru opłat. – Ten system jest opisany w umowie koncesyjnej. Skoro jedna strona nie chce rozmawiać o nowym systemie, to trzeba wykonywać postanowienia umowy i rozbudowywać system manualny – stwierdził.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5